Polititzacions del malestar » Autoras-Archivo » Zhang Yu, Cristina – 张婷婷

Zhang Yu, Cristina – 张婷婷

Relatos para deconstruir la violencia machista desde la Historia del arte

Cristina Zhang Yu – 张婷婷

 

El-antiracismo-que-no-debe-ser-nombrado
2019

Cristina Zhang Yu – 张婷婷

Cristina Zhang Yu – 张婷婷 és doctora en Psicologia de l’Educació, especialitzada en la construcció de la identitat i les formes de racisme en contextos escolars, i professora a la UAB. Psicòloga educativa, artista de spoken word (poesia parlada) i facilitadora de grups mitjançant el Teatre de lxs Oprimidxs, articula recerca, creació i activisme des d’una mirada crítica i situada.

Forma part del grup de recerca Cultura i Educació (UdG) i col·labora amb el grup Dehisi (UAB). La seva tesi doctoral analitza el model intercultural en educació i el paper de les narratives familiars en la identitat de l’alumnat d’origen migrant, amb un enfocament autoetnogràfic.

Va ser coimpulsora del col·lectiu Catàrsia —referent creatiu i polític de persones asiàticodescendents a Catalunya—, de la Xarxa de Diàspora Xinesa i és membre del col·lectiu t.i.c.t.a.c. La seva trajectòria tendeix ponts entre la recerca acadèmica, la pràctica artística i l’organització comunitària.